TANÁRI ÖTLETTÁR AZ ELŐADÁSHOZ
TANÁRI ÖTLETTÁR AZ ELŐADÁSHOZ
RÁHANGOLÓ FELADATOK:
Az óra célja szociális kompetencia fejlesztése, színházi helyzetre való felkészítés, ráhangolás, értő befogadóvá nevelés, érzelmek tudatosítása, szociális helyzetek értelmezése a színház műfaján keresztül, szimbolikus gondolkodás fejlesztése, átvitt értelmezés megsegítése. Célcsoport: autizmussal, ADHD-val élő kamaszok, fiatal felnőttek.
Velősy-Sárkány Zsófia óraterve
(módszertani szaktanácsadó, atipikus fejlődés)
FELDOLGOZÓ FELADATOK:
A foglalkozás célja Sen Te/Sui Ta lehetséges konfliktusainak, dilemmáinak, „átváltozásának” a kibontása és személyes kontextusba emelése az előadás világából kölcsönzött elemek segítségével.
Hubai Katalin óraterve
(Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium)
RÁHANGOLÓ és FELDOLGOZÓ feladatokat egyaránt tartalmazó gyűjtemények:
Csoportos dráma: Mi mind jó emberek vagyunk?
Feladatötletek az előadás utánra
Vitamódszerek – bírósági jelenet
Áthallások
Iványi-Szabó Rita óraterve
Előadás előtt: tudatos figyelés; képleírás; kultúrák találkozása; kasztok
Előadás után: pillanatfelvételek; „kimaradt jelenetek”; véleménykör; kérdések és válaszok
Széles Gábor óraterve
(Alternatív Közgazdasági Gimnázium Budapest)
* Az Örkény Színház tanárok számára meghirdetett módszertani képzésének egyik célja, hogy a színház friss bemutatóiban rejlő pedagógiai lehetőségeket kutassuk. A 2022-es képzés>> egyik témája A szecsuáni jó ember című előadásunk volt, ezért a résztvevők közül többen is ehhez az előadáshoz készítettek óraterveket, feladatötleteket. Ezúton is köszönjük nekik, hogy munkájuk eredményét közzétehetjük a kollégák számára!