TANÁRI ÖTLETTÁR AZ ELŐADÁSHOZ

A színház iskolája című képzés>> során készült tanítási segédanyagok az előadáshoz [*]:

RÁHANGOLÓ FELADATOK:

Az óra célja szociális kompetencia fejlesztése, színházi helyzetre való felkészítés, ráhangolás, értő befogadóvá nevelés, érzelmek tudatosítása, szociális helyzetek értelmezése a színház műfaján keresztül, szimbolikus gondolkodás fejlesztése, átvitt értelmezés megsegítése. Célcsoport: autizmussal, ADHD-val élő kamaszok, fiatal felnőttek.

Velősy-Sárkány Zsófia óraterve
(módszertani szaktanácsadó, atipikus fejlődés)

FELDOLGOZÓ FELADATOK:

A foglalkozás célja Sen Te/Sui Ta lehetséges konfliktusainak, dilemmáinak, „átváltozásának” a kibontása és személyes kontextusba emelése az előadás világából kölcsönzött elemek segítségével.

Hubai Katalin óraterve
(Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium) 

RÁHANGOLÓ és FELDOLGOZÓ feladatokat egyaránt tartalmazó gyűjtemények:

Csoportos dráma: Mi mind jó emberek vagyunk?
Feladatötletek az előadás utánra
Vitamódszerek – bírósági jelenet
Áthallások

Iványi-Szabó Rita óraterve 

Előadás előtt: tudatos figyelés; képleírás; kultúrák találkozása; kasztok
Előadás után: pillanatfelvételek; „kimaradt jelenetek”; véleménykör; kérdések és válaszok

Széles Gábor óraterve
(Alternatív Közgazdasági Gimnázium Budapest)

 

INSPIRÁLÓ SZÍNHÁZI ÉLMÉNYT KÍVÁNUNK!

* Az Örkény Színház tanárok számára meghirdetett módszertani képzésének egyik célja, hogy a színház friss bemutatóiban rejlő pedagógiai lehetőségeket kutassuk. A 2022-es képzés>> egyik témája A szecsuáni jó ember című előadásunk volt, ezért a résztvevők közül többen is ehhez az előadáshoz készítettek óraterveket, feladatötleteket. Ezúton is köszönjük nekik, hogy munkájuk eredményét közzétehetjük a kollégák számára!   

Top