MACSKAJÁTÉK

ONLINE MŰSORFÜZET

Harmadszor rendezni egy darabot biztos önismétlés. Ismert terepre nem kíváncsiság visz, hanem – legjobb esetben – a ragaszkodás. A darab nem csak bennem, közös tudatunkban is rég elhelyezkedett, pozíciója véglegesnek tűnt. A regényt újraolvasva megdöbbentem. Szíven ütött a szöveg, a történet sötét ragyogása. Az új színpadi adaptáció ezt az élményt hozta vissza munkámhoz a színpadra. Nem gátoltak emlékek, nem is segítettek. Remekműnek nincs végleges pozíciója.

Mácsai Pál

“Nincs iszonyatosabb munka, mint amikor egy író ott ül egy üres papír előtt, és valamit, ami már végleges, aminek befejezettsége és szerves, megoldott teljessége az író agyában vita nélküli valóság – most át kell alakítani.” /Geszti Pál/

“az a szinte tudathasadásos állapot, ami egy regényben jelenik meg akkor, amikor a szerző egyszerre beszél alakjai helyett – és rajtuk kívül helyezkedve – róluk is, a színházban úgy teremthető meg, hogy maga a színész veszi át a szerző szerepét. Az Orbánnét játszó színésznő beszéli el azt, amit Orbánné már nem tud el- és kimondani” /Gáspár Ildikó/

“minden cselekedetünk kétértelműséget kap” /Örkény István/

“Engem az a létfontosságú mozzanat izgatott, amelyet mi, magyarok, és valószínűleg önök is – kivált mi, idősebbek – már annyiszor végigcsináltunk: újra kezdeni, elölről kezdeni, ismét újra kezdeni, soha nem megadni magunkat.” /Örkény István/

Idősebb nézőhöz:…
Fiatalabb nézőhöz:…
Öreghez, fiatalhoz:…

IMPRESSZUM
Örkény István Színház Nonprofit Kft.
Felelős szerkesztő: Mácsai Pál
Plakát: Bagossy Levente
Online műsorfüzet: Hudáky Rita

FORRÁS:
Örkény István: Drámák I. A Macskajáték-ról
A műsorfüzetben valamennyi szöveg rövidített, szerkesztett változatban szerepel.

Top