GONDOLATAI AZ ADAPTÁCIÓRÓL
Az 1984 időszerűsége két dologban rejlik. Egyrészt óvó figyelmeztetés, hogy társadalomként merre ne tartsunk, ha emberek szeretnénk maradni. Másrészt fájdalmas emlékeztető, hogy Orwell 1948-ban született regényének disztópikus jövőképe – ami a totális megfigyelés technikai részét illeti – mára gyakorlatilag megvalósult. A színpadi adaptáció nem a regény disztópikus külsőségeinek megteremtésére, hanem a mű érzelmi és filozofikus rétegeire helyezi a hangsúlyt. Arra, hogy milyen utat jár be a három főhős, ez a három apró fogaskerék a ’84 világának hatalmas gépezetében, hogy hogyan élnek túl, hogyan lázadnak, válnak fásulttá, hogyan szeretnek, gyűlölnek, reménykednek, hogyan gyakorolnak hatalmat egymás fölött; és hogy elkerülhető-e, hogy egy önálló eszmerendszerrel rendelkező egyént bekebelezzen a többségi társadalom.