iram@orkenyszinhaz.hu

FLESS

RÁHANGOLÓ
Színházi játékokból és beszélgetésekből felépülő kétórás képzelettorna a színház próbatermében, az előadást megelőző héten. A FLESS-en olyan élményanyag kerül a fejünkbe, amelyet majd az előadás működtet tovább, amely asszociációkat kapcsol a színházi élményhez. Színházat nézni és figyelni tanulunk, feltérképezzük, mi közünk lehet a választott előadáshoz.

A foglalkozásokat a színház épületében tartjuk.

● A ráhangoló foglalkozások időtartama kb. 2 óra.

● A színházlátogatáshoz a kísérő pedagógusnak vendégjegyet (50%), a csoportnak kedvezményt biztosítunk. A foglalkozások ingyenesek.

● Igény szerint az előadás után közvetlenül beszélgetésre is sor kerül a látottakról a színház művészeinek közreműködésével.

● Örömmel fogadunk reflexiókat és észrevételeket tanároktól és diákoktól egyaránt, ezek komoly segítséget jelentenek a munkánkban! (Az iram@orkenyszinhaz.hu email címen.)

JELENLEGI FLESS KÍNÁLATUNK 

● CSODA FLESS Czigány Zoltán: Csoda és Kósza
● DIGGERDRÁJVER FLESS Diggerdriver, Bagossy László, Epres Attila: Diggerdrájver
● DOHÁNY UTCAI FLESS A dohány utcai seriff, alkotók: Kovács Márton, Mohácsi János, Mohácsi András
● ÉDES ANNA FLESS Kosztolányi Dezső: Édes Anna
● HAMLET FLESS William Shakespeare: Hamlet
● MACSKAJÁTÉK FLESS Örkény István: Macskajáték
● MÉLYBEN FLESS A mélyben (Éjjeli menedékhely)
● MOSÓ FLESS Kertész utcai Shaxpeare-mosó
● SÖTÉTBEN LÁTÓ FLESS Bagossy László: A Sötétben Látó Tündér
TARTUFFE FLESS Molière, Parti Nagy Lajos szabad fordításában: Tartuffe
TÓTÉK FLESS Örkény István: Tóték
TYÚK FLESS Anyám tyúkja I. II. – a magyar irodalom kötelező versei
ÜGYNÖK FLESS Arthur Miller: Az ügynök halála

● AZ ÁLTALÁNOS SZÍNHÁZI FLESS (Hogyan működik a színház?) című foglalkozás és rövid bevezető bármelyik előadásunkhoz kérhető.
SZAKMAI SÉTA – kulisszajárásokkal, beszélgetésekkel a színházi szakmákról

 

ÉJSZAKAI BESZÉLGETÉS EGYETEMISTA CSOPORTOKNAK IS
Közvetlenül az előadás után az alkotókkal találkozunk, kérdezzük egymást, vitatkozunk és beszélgetünk: a színház a kíváncsi emberek helye.

FOGLALKOZÁS KICSIKNEK
A Csoda és Kósza és A Sötétben Látó Tündér című előadásunkhoz egyórás játékos foglalkozást kínálunk az előadás után.

HOGYAN KELL JELENTKEZNI?

● Válassza ki az osztályának való előadást!

Ennek megkönnyítése érdekében az egyes FLESS programokhoz és előadásokhoz rövid ajánlókat, ismertetőket állítottunk össze >>>ITT. Ha további segítségre van szüksége, keressen minket e-mailen, ezt követően telefonon is konzultálhatunk!

● A havi műsorból tájékozódjon, hogy mikor játsszuk a kiválasztott előadást!

● Ha megtalálta a megfelelő időpontot, érdeklődjön a közönségszervezésen, hogy van-e még elegendő jegy a megfelelő árkategóriában. Ezeket érdemes rögvest előzetesen lefoglalni. Keressék Pongrácz Györgyit a (+361) 235-0920 vezetékes- , a +3620 288 08 48 mobiltelefonszámon vagy a pgy@orkenyszinhaz.hu e-mailcímen!


● 
Írjon az iram@orkenyszinhaz.hu e-mailcímre egy levelet, mely tartalmazza, hogy mikor szeretnék megnézni az előadást és hány főből áll a csapat. Ha esetleg konkrét napokon, és időpontokban ér csak rá az osztály az előkészítő foglalkozásra, akkor ezeket is írják bele. Pár napon belül válaszolunk, és megjelöljük azokat az időpontokat, amikor az előkészítő FLESS foglalkozásra fogadni tudjuk a csoportot. Mellékelünk egy IRAM FLESS jelentkezési lapot, amit a részletek tisztázása után kérjük, szíveskedjenek mihamarabb kitöltve visszaküldeni!

● A közönségszervezésen véglegesítsék a foglalásukat, majd vásárolják meg a jegyeket!

● Az előkészítő foglalkozáson a csoportokat a színház előtt várjuk.

● Ha az előadás megtekintése után beszélgetésre is sor kerül az alkotókkal, akkor a csoportot az előadás végén az előcsarnokban várjuk.

DIÁKOK ÍRTÁK AZ ELŐADÁSOKRA FELKÉSZÍTŐ FLESS FOGLALKOZÁSOKRÓL:

● Az előadás értelmezésében segít, így biztosan más szemmel fogom nézni holnap a színdarabot.

● Jó volt, hogy bemehettünk a kulisszák mögé!

● A FLESS asszociációs játék.

● Mindenki be van vonva, de nem kényszer.

● Jó. Felszabadítja az embert, és jó kedvcsináló.

● Mindenkit megszólít, mozgósít, épít a kreativitásra.

● Tetszett, hogy nyíltan és kreatívan kifejezhettük a véleményünket.

● Rávilágított a rendezés miértjeire, és egy-egy látszólag semmiség jelentőségére.

● A legjobban a szituációs játékok tetszettek.

● Talán akkor unatkoztam kicsit, amikor információkat mondtak el. A közös játékok voltak a legérdekesebbek.

● A legjobban a saját kreativitásunkból született jelenetek előadása tetszett.

TANÁROK VISSZAJELZÉSEI AZ ELŐADÁSOKRA FELKÉSZÍTŐ FLESS FOGLALKOZÁSOKRÓL:

● Nagyon jól feloldódtak a két órás foglalkozás során, ilyen mértékű bevonódást, aktivitást szinte sohasem tapasztaltam tanórán. Jó volt őket önmaguk-feledetetten játszani látni.

● A gyerekek nagyon aktívan dolgoztak, résztvevői és élvezői is voltak a gyakorlatoknak. Ezeken keresztül sok-sok kapaszkodót kaptak a színházi megjelenítéshez, a színház eszköztárának megismeréséhez.

● Az tetszett a legjobban a gyerekeknek, amikor ők maguk rendezhettek, dönthették el a szereplők személyét és helyét a térben. Mozgathatták és utasításokkal láthatták el egymást, hogy mit és hogyan is lehet eredményesen megjeleníteni. Nagy örömmel próbáltak ki az eszközöket és jelmezeket, mégis visszafogottan használták fel ugyanezeket a jeleneteikhez. Maga a jelenet fontosabb lett a szereplőkkel és a játékkal, mint az eszközhasználat.

● Nagyon sokat segít a darab és a rendező szándékának, valamint a színház eszköztárának megismerésében. Ez ugyanakkor egy igen kellemes játék, a gyerekek úgy tanulnak, hogy közben játszanak és remekül szórakoznak.

Top