RÁHANGOLÓ
Színházi játékokból és beszélgetésekből felépülő kétórás képzelettorna a színház próbatermében, az előadást megelőző héten.
Vagy:
60 perces játékos ráhangolódás előadás előtt a színház próbatermében.
A FLESS-en olyan élményanyag kerül a fejünkbe, amelyet majd az előadás működtet tovább, és amely asszociációkat kapcsol a színházi élményhez. Színházat nézni és figyelni tanulunk, feltérképezzük, mi közünk lehet a választott előadáshoz.
• A foglalkozásokat a színház épületében tartjuk.
• A színházlátogatáshoz a kísérő pedagógusnak vendégjegyet (50%), a csoportnak kedvezményt biztosítunk. A foglalkozások ingyenesek.
• Igény szerint az előadás után közvetlenül beszélgetésre is sor kerül a látottakról a színház művészeinek közreműködésével.
• Örömmel fogadunk reflexiókat és észrevételeket tanároktól és diákoktól egyaránt, ezek komoly segítséget jelentenek a munkánkban! (Az iram@orkenyszinhaz.hu email címen.)
JELENLEGI FLESS KÍNÁLATUNK
• ÁLTALÁNOS SZÍNHÁZI FLESS (Hogyan működik a színház?) című foglalkozás és rövid bevezető bármelyik előadásunkhoz kérhető
• AJTÓ FLESS (Az ajtó – Szeredás Emerenc emlékkoncert)
• CSODA FLESS (Csoda és Kósza)
• DOHÁNY UTCAI FLESS (A dohány utcai seriff)
• ÉDES ANNA FLESS (Édes Anna)
• HATTYÚ FLESS (Hamlet)
• ISTEN FLESS (Isten)
• ISTEN WORLD CAFÉ (beszélgetés és vita kötött keretek között az Isten című előadás témájáról)
• LILIOM FLESS (Liliom)
• LSD FLESS (Lidércek, Shaxpeare, delírium)
• MOSÓ FLESS (Kertész utcai Shaxpeare-mosó)
• SÖTÉTBEN LÁTÓ FLESS (A sötétben látó tündér)
• TARTUFFE FLESS (Tartuffe)
• TÓTÉK FLESS (Tóték)
• TBR FLESS (The Black Rider)
• TYÚK FLESS (Anyám tyúkja I. II. – a magyar irodalom kötelező versei)
• SZAKMAI SÉTA – kulisszajárásokkal, beszélgetésekkel a színházi szakmákról
ÉJSZAKAI BESZÉLGETÉS EGYETEMISTA CSOPORTOKNAK IS
Közvetlenül az előadás után az alkotókkal találkozunk, kérdezzük egymást, vitatkozunk és beszélgetünk: a színház a kíváncsi emberek helye.
FOGLALKOZÁS KICSIKNEK
A Csoda és Kósza és A sötétben látó tündér című előadásunkhoz egyórás játékos foglalkozást kínálunk az előadás után.
• Válassza ki az osztályának való előadást!
Ennek megkönnyítése érdekében az egyes FLESS programokhoz és előadásokhoz rövid ajánlókat, ismertetőket állítottunk össze ITT→. Ha további segítségre van szüksége, keressen minket e-mailen, ezt követően telefonon is konzultálhatunk!
• A havi műsorból tájékozódjon, hogy mikor játsszuk a kiválasztott előadást!
• Ha megtalálta a megfelelő időpontot, érdeklődjön a közönségszervezésen, hogy van-e még elegendő jegy a megfelelő árkategóriában. Ezeket érdemes rögvest előzetesen lefoglalni. Keressék Nádra Dórát a (+361) 235-0920 vezetékes, a +3620 288 08 48 mobiltelefonszámon vagy a csoportok@orkenyszinhaz.hu e-mailcímen!
• Írjon az iram@orkenyszinhaz.hu e-mailcímre egy levelet, mely tartalmazza, hogy mikor szeretnék megnézni az előadást és hány főből áll a csapat. Ha esetleg konkrét napokon, és időpontokban ér csak rá az osztály az előkészítő foglalkozásra, akkor ezeket is írják bele. Pár napon belül válaszolunk, és megjelöljük azokat az időpontokat, amikor az előkészítő FLESS foglalkozásra fogadni tudjuk a csoportot. Mellékelünk egy IRAM FLESS jelentkezési lapot, amit a részletek tisztázása után kérjük, szíveskedjenek mihamarabb kitöltve visszaküldeni!
• A közönségszervezésen véglegesítsék a foglalásukat, majd vásárolják meg a jegyeket!
• Az előkészítő foglalkozáson a csoportokat a színház előtt várjuk.
• Ha az előadás megtekintése után beszélgetésre is sor kerül az alkotókkal, akkor a csoportot az előadás végén az előcsarnokban várjuk.
• Az előadás értelmezésében segít, így biztosan más szemmel fogom nézni holnap a színdarabot.
• Jó volt, hogy bemehettünk a kulisszák mögé!
• A FLESS asszociációs játék.
• Mindenki be van vonva, de nem kényszer.
• Jó. Felszabadítja az embert, és jó kedvcsináló.
• Mindenkit megszólít, mozgósít, épít a kreativitásra.
• Tetszett, hogy nyíltan és kreatívan kifejezhettük a véleményünket.
• Rávilágított a rendezés miértjeire, és egy-egy látszólag semmiség jelentőségére.
• A legjobban a szituációs játékok tetszettek.
• Talán akkor unatkoztam kicsit, amikor információkat mondtak el. A közös játékok voltak a legérdekesebbek.
• A legjobban a saját kreativitásunkból született jelenetek előadása tetszett.